torsdag den 27. februar 2014

Refleksioner - undervisning d.25-2

Vores undervisning denne uge var en online-undervisning, hvor vi mødtes i Adobe connect.
Jeg har på mit første modul også prøvet denne undervisningsform og det var ikke nogen succes da der var for mange problemer med udstyret og meget vente tid pga tekniske problemer. Dengang var det også som om, at dynamikken der opstår når man er i et klasselokale ikke var tilstede.
Så det var faktisk med spænding jeg 'mødte' op til undervisningen.
Problemerne var der ikke i samme grad som dengang men jeg syntes stadig der var for meget ventetid da der var flere gange vi måtte vente på at alle havde camera, lyd og andet iorden. Det er for mig unødig ventetid når vi nu har så få undervisningsdage. Dynamikken var dog bedre denne gang.
Og så er 6 timer lang alt tid, at have undervisning på denne måde.
Jeg kunne også mærke, at jeg på et tidspunkt blev frustreret over at vi brugte så meget tid på noget der ikke var relevant for min opgave. Men det er jo nok et tegn på, at vi nærmer os tidspukntet for opgaven :)
Det bekræfter mig heldigvis i, at (for mig) den fysiske tilstedeværelse må være omdrejningspunktet, hvis der skal være dynamik i undervisningen.
Og mine elever vil heller ikke få det fulde udbytte af denne undervisningsform.

Så selvom jeg ikke fik så meget ud af dagen som jeg havde håbet på i forhold til mit fokus på dette modul, så er det en erfaring som er god for mig, at tage med videre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar