søndag den 2. februar 2014

Hvorfor denne blog?

Denne blog er oprettet i forbindelse med den Diplomuddannelse i erhvervspædagogik som jeg er i gang med. Dette modul "Digitale teknologier i de erhvervsrettede uddannelser" er modul fem ud af ialt seks moduler.

Bloggen kommer til at fungere som et refleksionsrum over de forskellige undervisningsgange men også generelt over, hvad jeg kommet til, at arbejde med de næste seks uger.
Bloggen er også min ePortfolio.

Et modul som jeg er sikker på bliver spændende og yderst relevant både i forhold til mit arbejde og i forlængelse af de foregående moduler.

Både didaktisk og pædagogisk ligger der mange muligheder med de digitale teknologier i at tilrettelægge vores undervisning så vi kan gøre det mere 'appetitligt' for eleverne og inddrage eleverne så de kommer til, at tage mere ansvar.

Jeg har tidligere prøvet at sætte gang i nogle forskellige tiltag med de Digitale teknologier, men de er strandet, da jeg har skulle trække det tunge læs, hver gang. Efter dette modul håber jeg, at kunne få eleverne mere på banen. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar