mandag den 10. februar 2014

kreativ eller hæmmet

Det slår mig lige, at når de fleste af eleverne bruger nettet til informationssøgning og inspiration til de retter de skal lave i køkkenet (når de selv må bestemme ud fra en defineret råvarekurv) så søger de rundt på nettet efter retter, hvor alle ingredienserne indgår. De bliver altså hæmmet af den enorm store mængde af opskrifter der er og de er også ukritiske i forhold til, om opskriften nu også passer med mængde, tider og temperatur. Det er som om, at når det er fundet på nettet så er det gyldigt og rigtigt.

Kan vi gennem web 2.0 gøre, at de ikke blindt tager det der står på nettet for (ende)gyldigt??
kommentér gerne :)

1 kommentar:

  1. Hej Jesper
    Det slår mig lige at en af de tilg en wiki kan bruges til jf. vores bog, er at udvikle kompetencer til kritisk at søge informationer på nettet (S 91-92). Det må betyde at du måske kan opnå dobbelt effekt i køkkenet hvis det både er det faglige samt en kritisk stillingtagen til de informationer de finder på nettet som din nye wiki skal have som målsætning.
    Blot en tanke

    SvarSlet